Rss Feed
  1. Jak nauczyć dziecko spać

    środa, lutego 05, 2014

    To pytanie jest zmorą rodziców.

    Nieprzespane noce powodują frustrację, gdy starasz się nie wyładować na dziecku, zrobisz to na mężu. Nie rozumie tej toksycznej atmosfery nikt, kto nie miał tego problemu. Miesiące bez snu. Miesiące przerywanego snu.

    Czy wiecie że gdy złapano w średniowieczu jeńca, który miał jakieś znaczenie, wysokie urodzenie i nie chciano go uszkodzic kołem, bądź zdzieraniem skóry to zostawiano go samego, nikt niec do niego nie mówił, nawet służba a w nocy co godzinę przychodził jego oprawca i budził go by ten wyznał winy/tajemnice/grzechy itp. po kilku dniach czy tygodniach wiekszośc pękała, bo brak snu i strach że ktoś wejdzie był nie do wytrzymania.

    Tak też czuje się matka, boi sie chodzic w nocy po domu, gdy idzie do toalety nie spuszcza wody, boi się że kichnie, gdy ktoś idzie po klatce i tłucze czymś stoi już pod drzwiami dziecka i nasłuchuje. To paranoja.

    Niestety, nie wszystkie dzieci śpią w nocy. Jak wiem z obserwacji większość nie śpi. Częśc dzieci po pół roczku zaczyna, częśc po roku ale część dopiero po 3 latach. 

    Co trzeba zrobić by nauczyć dziecko spać?
    Wytrzymać i znaleźć moment.

    Co u nas po 15 mcach było momentem?
    Gdy mąż dostał pracę za granicą i wiedziałam, że tam o nasze mleko będzie trudno, spróbowałam co drugie karmienie wprowadzić wodę. Pierwszego dnia było kiepsko, ale następnego dnia super.
    Ignaś był zadowolony bo jedzenie było, choć trochę mniej ale pogodził się z tym szybko.
    Gdyby płakał, rozpaczał odłozyłabym eksperymenty. Nie chciałabym powtarzać błedu który popełniłam wprowadzając zasady tracy hogg i 5 dni płaczu noc w noc. To była głupota.
    Ale nie płakał.
    Ucieszylismy się gdy po 2 dniach zaczął przesypiać wiekszość nocy, budził się 2-3 razy zamiast 3-5. a czasem tylko raz!
    Po dwóch miesiącach gdy stało się już normą to jego spanie, znów zaryzykowałam i nie dałam mu w nocy mleka wcale.
    I tym razem po dwóch dniach się udało, budził się raz a z czasem przestał sie budzić wcale.

    Nie chcę mówić o metodzie która nauczy dziecko spać, ale o wyczuciu czasu. Mój synek był gotowy.
    Jak to rozpoznałam? Gdy podałam mu wodę nie rzucał się ze złością jak wcześniej, tylko odrzucił wodę, przewrócił się na bok i poszedł spać, uczepiłam się tego momentu i kontynuowałam pracę :)

    Każde dziecko ma swój moment. Momenty są od wszystkiego, moment gdy da się odstawić smoczek bezboleśnie, moment gdy da się odstawić pierś bezboleśnie, moment gdy samo zaśnie w łóżeczku. Trzeba tylko zaufać i złapać ten moment.

    Jak nauczyć dziecko spać?
    Słuchać go.

  2. 1 komentarze:

    1. Matka Kwiatka pisze...

      Fajnie napisane :)
      Mnie się zdaje, że to zależy od obu stron. Także od spokojnego rodzica, pewnego, że to co robi, ma sens i jest dobre. Dziecko to czuje, nikt mi nie wmówi, że nie :)

    Prześlij komentarz

Obsługiwane przez usługę Blogger.

Popular Posts

About