Rss Feed
  1. Klopsiki po chińsku

    poniedziałek, sierpnia 25, 2014

    Robiłam niedawno takie bardziej tradycyjne klopsiki.
    Początkowo post opierał się bardziej o mizerię


    Ale po publikacji koleżanka poprosiła mnie o przepis, bo każdy robi inaczej klopsiki. No tak, racja. A jak jeszcze można zrobić je inaczej, ale tak żeby nadal były z dietetycznego punktu widzenia "zdrowe" czyli nie smażąc ich na "mielaki"?

    Wynalazłam takie oto cudo-przepis. Kuchnia pachniała przez wiele godzin chińskim take-away'em. Pycha.

    Klopsiki z indyka z makaronem

    4 - 6 porcji

    Składniki:

    400 gram mięsa mielone z indyka (najlepiej gdyby to było mięso z piersi)
    1 wiązka trawy cytrynowej
    2 ząbki czosnku
    1 limonka
    sos sojowy
    pietruszka świeża
    makaron typu noodles
    opcjonalnie 3 papryki w różnych kolorach (a właściwie są ich potrzebne 3 razy po 1/3 papryki maksymalnie. Ja nie przepadam za papryką... wiem, wiem, więc nie dałam)

    użyłam też gotowego sosu sweet chilli z działu z jedzeniem typu "china food"

    Wykonanie:

    Limonke umyć i trochę obrać za pomocą obieraczki, pokroić na cieniuteczki paseczki to co obraliśmy (nie za dużo tego obierać). Mięso mielone wymieszać z paseczkami skorki limonki, sokiem z limonki, 3 łyżkami sosu sojowego, solą, pieprzem, posiekaną pietruszką, posiekaną trawą cytrynową. Zagotować wodę w garnku dodając do niej 1-2 łyżki sosu sojowego. Uformować kulki z mięsa i wrzucać na wrzatek. Podawać z przygotowanym makaronem wg przepisu z opakowania. Można do makaronu dodać posiekaną drobno paprykę w trzech kolorach, posiekana pietruszkę. Całośc idealnie wspołgra z sosem sweet chilli.

    Smacznego!








  2. 0 komentarze:

    Prześlij komentarz

Obsługiwane przez usługę Blogger.

Popular Posts

About