Rss Feed
  1. Krótko i na temat o... BMR

    środa, października 15, 2014

    RECENZJA - Sport Nutrition for Women


    ***
    Książka to kompedium wiedzy o żywieniu, wydaje się być rozsądnie napisana, przystępnie. Dziś malutkie wprowadzenie.

    ****

    Są dwie szkoły obliczania BMR (Basal Metabolic Rate)

    Pierwsza:

    BMR= waga w kilogramach x 22

    Druga (polecam):

    Metoda Harrisa-Benedicta

    BMR= 665 + (9,6 x waga) + (1,8 x wzrost) - (4,7 x wiek)

    CO TO JEST BMR?

    BMR jest to podstawowe dzienne zapotrzebowanie na energię.

    WYSZŁO MI 1500 KCAL?! JAK ŻYĆ?? CHYBA COŚ NIE TAK?

    Bardzo dobrze Ci wyszło :) teraz musisz to pomnożyć przez PAL.

    DLACZEGO?

    BMR to zapotrzebowanie dla naszego organizmu by żył, by oddychał, by był zdrowy. Ale niekoniecznie sie ruszał ;)

    PAL - Physical Activity Level - Poziom aktywności fizycznej

    1 - brak aktywności - spanie, leżenie
    1,2 - nisko aktywny - siedzaca praca
    1,5 - średnio aktywny - praca stojąca
    1,7 - aktywny - praca stojaca, chodzenie lub/i delikatne  ćwiczenia
    2,0 - bardzo aktywny - średnio intensywne codzienne treningi lub uprawianie średnio intensywnego sportu
    2,2 - wysoko aktywny - bardzo intensywne dzienne treningi lub uprawianie intensywnie sportu

    Musze tu dodać, że na studiach z dietetyki uczono mnie zupełnie inaczej. tj. 1,2 - niski, 1,4 średnio, i 1,8 wysoko. Anglicy jak widać mają zupełnie inną skalę, zastanawia mocno to leżenie :D


    Wracajac do tematu,
    BMR mnożymy razy PAL i TADAM! mamy nasze zapotrzebowanie dziennie, od tego nie schudniemy, nie przytyjemy. 
    Jeżeli chcemy zredukować, musimy obciąć kalorie. Jeżeli chcemy nabrać masy musimy dodać. 

    Post dla tych którzy liczą kalorie, ja nie bardzo to robię. Chociaż odstatnio testuje świetną aplikację, która poprostu wyglada na rozwiązanie moich problemów (odnośnie lenistwa). Nie cierpie liczyć kalorii, no nie cierpie. 

    Posta popełniłam po przeczytaniu pierdyliard sześdziesiątego wpisu na forach o odchudzaniu pt. 
    "Czy jak będę jeść 1500 kcal to schudnę? Ćwiczę z Chodakowską."
    Milego dnia :)

  2. 2 komentarze:

    1. piegowata mama pisze...

      Ale prosto to wyjaśnione :)

    2. Bogusia M pisze...

      O mierze BMR słyszałam, liczyłam nie raz. Ale faktycznie ten większy przedział aktywności potrafi lepiej oszacować ile potrzebujemy:)

      Zdradź jaka to aplikacja!

    Prześlij komentarz

Obsługiwane przez usługę Blogger.

Popular Posts

About