Rss Feed
  1. Tolerancja

    środa, kwietnia 02, 2014

    Czy w Polsce jest tolerancja?
    Nie.

    Czy mogłaby być?
    Tak.

    Jak to zrobić?
    Uświadomić Polakom, że nie jesteśmy Państwem katolickim (jak watykan) tylko świeckim.

    Byłam dziś na grupie zabawowej, Pierwsza nasza taka przygoda. Poszliśmy na zajęcia do Kościoła Ewangelickiego. Nikt nie pytał o wyznanie, nikt nie nawracał. Fajna zabawa, mamy, dzieci, mnóstwo zabawek. Ignaś to przepadł i w sumie jakbym wyszła to by go to nie ruszyło.
    Przy wyjściu dostaliśmy prezenty ponieważ praktycznie do świąt nie będzie zajęć już. I zaproszenie na rodzinną sobotę w kościele z animacjami dla dzieci (nie mszę, nie kazanie, nie nawracanie).

    Nikt nie wciskał mi ulotek.
    Nikt mnie nie stygmatyzował, że pomyliłam miejsca.
    Nikt nie pytał czy należę do parafii.
    Nikt nie pytał, czy chodze co niedzielę do kościoła ("chyba rzadko nas odwiedzacie, bo jakoś nie kojarze twarzy" - słyszał ktoś? ;) )

    Nie bardzo wierzę, że u nas to możliwe.

    To jest wspólnota ludzi, którzy chcą coś dobrego zrobić dla społeczności, za darmo, bo mają salę i dach nad głową i wolny termin w środę.

    Może mam mało wiary w Polskę, a może narazie wydaje mi się to wszystko tu nowe i takie, szokujące!



  2. 1 komentarze:

    1. BogusiaM pisze...

      Temat rzeka - wiara itd;p u nas niestety prawda jest jedna - katolicka pfi...

    Prześlij komentarz

Obsługiwane przez usługę Blogger.

Popular Posts

About